رییس کمیته‌ی IT جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرد:

فن‌آوری اطلاعات؛ جایگزین روش‌های سنتی

هدف از الکترونیکی کردن سیستم بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری چابک‌سازی، ارائه خدمات مطمئن و آسان، توسعه تجارت و بانکداری الکترونیکی و توسعه سلامت سیستم است که این مهم نقش به‌سزایی در تحقق دولت الکترونیکی در کشور ایفا می‌کند.

رییس کمیته فن‌آوری اطلاعات جامعه اسلامی مهندسین کشور - با اظهار رضایت از وضعیت بانکداری الکترونیکی در کشور و با مهم برشمردن نقش فن‌آوری اطلاعات در روند توسعه‌یی کشور بر لزوم توجه هرچه بیش‌تر به این مقوله را تاکید کرد و گفت: اصولا فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان هسته اصلی تغییرات فنی زمان حاضر به شمار می‌رود.

وی افزود: باید با سیاست‌های مطلوب و بهینه گسترش فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات با توجه به امکانات و ساختار موجود کشور بگونه‌ای عمل کرد تا فن‌آوری اطلاعات به‌عنوان یکی از ابزارهای مهم و تاثیرگذار در توسعه پایدار جایگزین روش‌های سنتی گذشته شود.

مسوول امور استان‌ها و جوانان جامعه اسلامی مهندسین یکی از راه‌های خدمت‌رسانی بهتر به مشتریان را یکپارچه‌سازی فعالیت بانک‌ها برشمرد و اظهار کرد: در این مسیر باید با تقویت روحیه خودباوری هم از حیث سخت‌افزاری و هم از حیث نرم‌ افزاری به سمت بومی‌سازی محصولات الکترونیکی بانکی و یا به عبارتی تولید آن در داخل کشور حرکت کنیم. البته مجلس هم باید با وضع قوانین جدید و یا اصلاح قوانین موجود ساز و کارهای لازم جهت اجرایی شدن این امر را فراهم کند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه بسیاری از شرکت‌های قدیمی فعال در حوزه بانکداری الکترونیکی به فکر افتادند تا در زمینه بومی‌سازی محصولات مورد نیاز بانک‌ها در حوزه IT گام موثری در جهت خودکفایی و رفع و وابستگی بردارند و به نوعی خدمت شایانی به کشور عزیزمان ایران بکنند در بخشی از صحبتهای خود به این اشاره کرد که متاسفانه نبود نظارت کافی و جدی ازسوی دستگاه‌های اجرایی زمینه‌ساز ورود عرضه محصولات سخت‌افزاری دست دوم بانکی (خودپرداز) از سوی یکسری عوامل سودجو گردید.

 

منبع:  ایسنا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا